תזונה, תנועה וכושר
לאורח חיים בריא
אמיר אורלי - מאמן מנטלי לירידה במשקל
צילום: שבי קדם

מהי בדיקת FMS ומדוע זה עשוי לשנות את חייכם?

בדיקת FMS לאבחון תנועתי – פונקציונאלי (Functional movement screen) כוללת בתוכה בדיקה של תנועות יסודיות, של שליטה מוטורית כחלק מתבניות תנועה בסיסיות ושל כשירות לבצע תנועות בסיסיות.

שיטת הFMS חושפת חוסר תפקוד או כאב -או שניהם- במסגרת תבניות תנועה בסיסיות, אנשים רבים מסוגלים לבצע מגוון רחב של פעילויות ועם זאת אינם מסוגלים לבצע ביעילות את התנועות הכלולות במבדקים.

אלו שמקבלים ניקוד נמוך במבדקים משתמשים בתבניות תנועה מפצות במהלך פעילויות רגילות אם הפיצויים האלו ממשיכים מתקיים חיזוק של תבניות תנועה שהן מתחת לרמה המיטבית מה שמוביל לביו-מכאניקה ירודה וייתכן שגם תורם לפציעה עתידית.

ה FMS מורכבת משבעה מבדקי תנועה שאנו מבקשים מהלקוח לבצע ובמהלכם ניתן לזהות בברור ליקויי תנועה הכוללים בין השאר חולשות, בעיות של שיווי משקל ואיזון, חוסר סימטריות ומגבלות תנועה.

ברגע שמאתרים את הליקוי התנועתי אנו משתמשים במדידות מדויקות יותר על מנת להבין מהיכן הוא נובע ובהתאם לזאת מחליטים על דרך הפעולה הנכונה ביותר על מנת לשפר את התנועתיות.

ערכו אחבון תנועתי - האבחון יערך בשבעה מבדקי תנועה. במהלכם ניתן לזהות בברור ליקויי תנועה. תקנו את תבנית התנועות שלכם - זהו בבירור מהיכן נובע הליקוי התנועתי ולמדו כיצד לשפר את התנועתיות. בצעו תנועות בצורה נכונה - שפרו את התנועותיות והשיגו שליטה מוטורית ברמה המיטבית. win - תזונה ופעילות גופנית. f.m.s - move well/ move often.

מי אני – אמיר אורלי

תואר ראשון במדעי התנהגות ניהול וכלכלה – אוניברסיטת בן גוריון מדריך כושר גופני ובריאות ומדריך אימון קטינים בחדר כושר – בית ספר למקצועות הספורט מדריך טריאתלון -בית ספר למקצועות הספורט מאמן ריצות ארוכות- בית ספר למקצועות הספורט מדריך מורפיט ( TRX) – בית ספר למאמנים מכון וינגייט מנחה סדנאות לשינוי אורח חיים והשגת מטרות

הסיפור שלי:

בשנת 2008 עליתי על המשקל וראיתי 100 ק"ג, נבהלתי והחלטתי לשנות את חיי. שיניתי את הרגלי התזונה והתחלתי להתאמן באופן קבוע ותוך שנה וחצי ירדתי 30 ק"ג ( 2 ק"ג בחודש) ומאז אני שומר על משקלי. בשנת 2011 לאחר שעשיתי מספר טריאתלונים החלטתי להשתתף בתחרות איש הברזל באילת – 3.8 ק"מ שחיה,180 ק"מ רכיבה, 42 ק"מ ריצה . לאחר שסיימתי את תחרות בינואר 2012 והוכחתי לעצמי שהכל אפשרי – זה רק עניין של החלטה והתמדה, החלטתי והקמתי את תזונה ופעילות גופנית win כדי לעזור לאחרים לעשות שינוי בחייהם, אם זה רק בתחום הספורט או רק בתחום התזונה או שילוב בין שניהם.
לקביעת אבחון
חץ כלפי מטה
הצטרפות לתוכנית